söndag, oktober 12, 2008

Skrivlogg nr. 7

Det har sannerligen inte blivit mycket bloggande den senaste tiden, vare sig om livet som sådant eller om boken. Här kommer dock en lägesrapport, ca. 5 cm från mållinjen.

Texterna har sedan en tid varit klara, även om jag varje dag hittar ställen där språket och dispositionen kan bli lite bättre. Den dag, vilket är ganska snart, då allt skickas till tryckeriet kommer verkligen att vara en dag av stor separationsångest. Även urvalet av bilder och den grafiska sättningen börjar bli klar. Imorgon måndag skall jag förhoppningsvis få lite kommentarer på om jag lyckats skapa en bok som ser i alla fall någorlunda trevlig ut att bläddra i. Efter det är det bara vissa finjusteringar kvar skulle jag tro.

Även omslaget är på god väg. En mycket duktig tjej som heter Emma är dess kreatör och jag skulle gissa att hon blir helt färdig efter att vi haft en litet avstämmningsmöte imorgon.

Och just det, boken släpps lämpligt nog den 1 november, samma dag som räknas som kårens födelsedag.

Inga kommentarer: