lördag, september 23, 2006

natt

Då sitter man här i natten och skriver. Var kvar på jobbet till ca 20.00 idag, tänkte...jag har ju ändå inget att komma hem till. Nu i kväll har jag i alla fall provat min kostym inför morgondagens professorsinstallation. Har försökt få kårbanden på plats på slaget men det blev inte bra så får göra det imorgon (idag). Min skjorta verkar lite liten också tror jag, tog ca 30 minuter att knäppa översta knappen.

Annars lite småtungt idag faktiskt... man sitter liksom här ensam och har ingenstanns att lämna av sig själv. Jag står stilla på helt fel plats, står inte på någon plats över huvud taget, inte på någons lista.


"
Stjärnor glittrar vackert och det vimlar
av passioner kan det tyckas
Men inga stjärnor, inga himlar
över dom som inte lyckas"

Inga kommentarer: