lördag, juli 07, 2007

Stundande politikervimmel m.m

Äntligen köpt mig ett par nya skor idag. Kanske inte de skönaste och vackraste men intalar mig att de ska utgöra någon slags start på ett skoinnehav som består av flera par ;) Jaja, får ser hur de går med den saken.

Imorgon åker jag till Visby för att besöka politikerveckan i Almedalen. För tredje året i rad deltar Jönköpings Studentkår under veckan. Vi lyssnar till seminarium, träffar en massa olika människor, främst inom studentrörelsen och utbildningssektorn. Ett mycket bra tillfälle helt enkelt för de nya i Studentkårens ledning att lära och inspireras inför det hektiska år som ligger framför dem.

Annars sitter jag just nu och strötittar på sändningarna från Live Earth. Hur gott syften än är så måste jag säga att det hela förefaller tämligen uddlöst. Själv kände jag inte till det hela förens häromdagen, och då tycker jag mig ändå vara ganska musikintresserad. Uppsättningen artister imponerar inte heller.

2 kommentarer:

Eva Cooper sa...

Då ses vi i Almedalen!

/En annan Live earth-strötittare

Anonym sa...

Efter att ha sett en skojig video å några kort från förra årets besök i Visby, så vet jag med all säkerhet att ni inte endast lyssnar på tråkiga politiker ;)