fredag, december 29, 2006

musiken 2006

Ja, tid för summering av året, något som oftast sker genom listor, listor över bästa skivor etc. Jag måste väl säga att musikåret ur min synvinkel inte bjudit på så mycket fantastiska nya plattor även om jag lyssnat på mycket bra musik. Framtiden kommer med säkerhet bjuda mig på flera än så länge oupptäckta vackerheter men tills dess få jag nöja mig med det som finns till hands för dagen. Topp 5 får räcka, här kommer årets låtar och årets album enligt mig (idag).

Album
1. The Knife - Silent Shout
2. Muse - Black holes and relevations
3. Håkan Hellström - Nåt gammalt Nåt nytt Nåt lånat Nått blått
4. The Strokes - First impressions of earth
5. Anna Ternheim - Seperation Road

Låtar
1. Håkan Hellström - Jag hatar att jag älskar dig...
2. The Knife - Silent Shout
3. Muse - Map Of The Problematique
4. Morrissey - Life is a pigsty
5. Scissor Sisters - I don't feel like dancin

Så... något att uppröras och sucka över... kram.

Inga kommentarer: