tisdag, januari 02, 2007

Med tomtebloss bakom örat

Ett nytt år är här, en ny dag likt andra nya dagar, staplade på varandra. Minnen ramas dock ofta in av just årtal - de blir klädhängare, eller snarare garderober i vilka vi hänger upp vår tillvaro för att skapa ordning och sortera intryck och känslor. Själv känner jag i vilket fall att jag efter några dagars ledighet åter är redo att utmana mig själv på olika plan. Oavsett vilken väg året tar känner jag att det finns idéer och potentiella projekt att dra igång. Svårigheten ligger just nu mest i att välja vilken väg jag vill satsa på, eller i vilken ordning saker kan genomföras. Det är en synnerligen lyxig känsla måste jag tillstå.

Det nya året firades in i Ulricehamn tillsammans med flertalet sällskap. Det blev lite springande; först "Tvärredsgänget" med vilka god mat intogs, sedan hem till Matthias och Clara för intressanta och trevliga samtal, och till sist hem till Kristoffer och Carina för att där öppna den bubblande drycken och spraka med tomtebloss.

Inga kommentarer: