måndag, januari 22, 2007

Berömd blå regnkappa


I lördags hade jag den stora äran att få hålla ett kort tal vid Högskolan för lärande och kommunikations examenshögtid. Ca 190 studenter med familjer (totalt ca 1400 pers.) deltog i denna som jag tycker värdiga högtid. Särskilt stort grattis till min vän Niklas som nu ger sig ut i den tidigare endast flyktigt besökta verkligheten, ohh denna mystiska plats utanför akademiens arkitektoniska väggar.

Sedan idag, när jag vandrar på stadens snöinlindade gatstenar, svänger in i en skivbutik och kommer ut med en omgång Leonard Cohen och en uppfriskande dos med Jeff Buckley i en påse, då påminns jag åter om musikens fantastiska krafter. Låt Cohens "So long, Marianne" eller "Famous Blue Raincoat" svepa dig runt lägenhetsgolvet och släpp alla hämningar till Buckleys "The sky is a landfill". Shit... vilka fantastiska människor!!

I övrig står jag inför den svåra uppgiften att bestämma mig för ett par nya glasögon samt för den någon kaotiska uppgiften att plocka ner mina ägodelar i små lådor.På söndag går lasset.

Inga kommentarer: