fredag, maj 11, 2007

46 %

Vänner... det har hänt så mycket den senaste tiden, och samtidigt har jag närmast en känsla av att gå baklänges. Detta illustreras inte minst av två större bakslag. Med 46 % av rösterna nådde jag inte ända fram till Stockholm och en plats i SFS presidium. Igår nådde jag ironiskt nog samma procent i valet till ordförande för Jönköpings Studentkår. Detta betyder att en fantastisk period i mitt liv närmar sig slutet och till hösten går jag något motvilligt tillbaka för att fullfölja mina studier. Till det positiva hör att jag som en av fyra studentrepresentanter valts in i Högskoleverkets bedömargrupp för uppföljande utvärdering av lärarutbildningen i Sverige. Positivt får väl också den stundande semester som jag kommer att kunna få i år. Under året som gått går semesterdagarna räkna på en hand och antalet övertidstimmar är närmast oräkneliga.

Nu gör vi så här... allt som borde sagts den senaste tiden lägger vi bakom oss och istället skall jag på något sätt hitta former för att kanalisera mitt engagemang och mina åsikter. Denna blogg skall åter leva.

Inga kommentarer: