tisdag, oktober 21, 2008

Skrivlogg nr. 8

Vänner. Nedan skymtar ni de provtryck som jag idag fått från tryckeriet – ett hav av text och bild. Efter några sista ändringar så börjar tryckpressarna att arbeta på riktigt med start imorgon. Det är med en otroligt stor tillfredsställelse och lättnad som jag nu lämnar ifrån mig materialet. Aldrig hade jag i somras trott att det skulle bli så bra som jag faktiskt tycker att det blivit. Omfånget är det dubbla från det projekterade och slutprodukten kommer, om allt går som det ska, att hålla en högre kvalitet än vad jag hade vågat hoppas.

I boken tackar jag många av de som bidragit och gjort denna resa möjlig. Det kan inte nog betonas betydelsen av att de människor som man har runt omkring sig orkar lyssna på de ständiga funderingarna och upptäckerna. Till min stora förvåning intresserar dock inte studentkårens öden och äventyr alla lika mycket :) Det är också genom vänner som övriga studier och normalt socialt umgänge heller inte blivit allt för lidande. Nu återstår bara att invänta släppet den 1 november. På vägen dit skall även en del media avverkas. Idag figurerar jag i en kort intervju i högskolans så kallade e-nyhetsbrev och fredagen den 31 oktober kommer jag finnas med i Folkbladet Jönköping. Även JP har visat intresse men ingen tid är inbokad.

Det slår mig till slut att jag ännu inte avslöjat bokens titel här på bloggen. Låt inte studierna stå i vägen – Jönköpings Studentkår 60 år är det som gäller.

2 kommentarer:

Anna Westerlund sa...

"livets bröd" tror det var en snubbe vid namn Jesus som menade att Han var det... kul att du oxå bloggar:)

Unknown sa...

Hej där.. Att tugga på nån som själv gör anspråk på att vara brödet är dock inget för mig. Det där är en fråga för den som är hungrig att bestämma. (Hmm.. medveten om det något haltande bildspråket där)

Annars såg jag din blogg för ett tag sedan också. Alltid roligt att se vad folk tar sig för och funderar på.