onsdag, juni 18, 2008

Skrivlogg nr. 3

Trots skralt material har jag nu ändå lyckats få ihop en hyfsad text om studentkårens 70-tal. Även om det inte går att hitta namn på alla som varit ordföranden eller vilka frågor man drivit under årtiondets andra halva så tror jag ändå att det ska gå att få sig en bild av andan och verksamheten. Jag tror heller inte att det ska vara några problem att hitta personer som kan berätta som studentlivet vid lärarhögskolan.

70-talet utmärker sig som en tid med starkt politiskt engagemang i stora frågor såsom t.ex. Vitenamkriget och för bojkotten av Davis Cup-matchen mellan Chile och Sverige 1975. Det är alltid spännande när en lokal verksamhet också kan lära oss om de stora frågorna för tiden.

Nu ska jag gräva ner mig i nästa period, högskoletiden från 1977 till 1994. Där finns det desto mer material att ta sig igenom.

Inga kommentarer: