söndag, juni 24, 2007

Suspekt.

Kaffe är suspekt. Det smakar suspekt. Det smakar gott. Det skapar poesi i tillvaron. På soffbordet ligger Dagermans Ormen och väntar på att dess ord skall absorberas av min läsning. Lugn. Snart så. Ska bara fylla på lite mer kaffe.

Jag lyssnar på Ulf Lundells sommarpratande (ja jag vet, det är en dag för sent men jag är dålig på att passa tider som har med radio och tv att göra). Det är ett bra program, mycket klokskap förpackat i släpande tonläge men med ett glänsande soundtrack.

Lundell pratar om att hela tiden röra på sig. Om att någon sagt "livet tillåter inte att man återvänder." Ni skulle bara veta hur de orden just idag bränner i mig. Det förgångna knackar på min dörr - frågar inte om att komma in men ändå... Själv sitter jag kvar här inne med mitt kaffe...inväntar morgondagen då jag åter kan gå ut, andas in nuet och förbereda för framtiden.

Inga kommentarer: