onsdag, april 23, 2008

Världsbokdag och historiskt sommarprojekt

Världsbokdagen till ära gästades högskolebiblioteket idag av författaren Torbjörn Flygt som pratade om sin kommande roman - Himmel. Det hela under den inte helt givna rubriken "litterär stand-up". Jag ska villig erkänna att jag varken läst Underdog eller Verkan och sannolikheten att jag kommer att läsa hans nya alster är nog heller inte särskilt stor. Det hela föreföll närmast likna ett taskigt svensk medelklassdrama med en antal medelålders par och deras vardagliga Svenssonliv - kryddat med lite otrohetsaffärer, klyschor om könsroller och pizzabagare med koppling till nån slags maffia.

För övrigt så har jag nu i stort sett fått klart för mig hur sommaren kommer att se ut. I alla fall i fråga om arbete. Studentkårens styrelse beslutade i måndags att stödja min idé om att låta ta fram en skrift om Jönköpings Studentkårs 60 åriga historia. Jag ska därför ägna ett antal veckor åt gamla protokoll, pressklipp och samtal med f.d. kåraktiva för att kunna skriva en populärhistorisk översikt. Det ska verkligen bli spännande men det kommer onekligen bli mycket arbete också. Förhoppningsvis får jag anledning att återkomma till detta lilla projekt. Sommarens andra halva är tänkt att ägnas åt min litteraturuppsats. Hmm... har bestämt för mig att jag hade precis samma tanke redan förra sommaren...

Inga kommentarer: