torsdag, maj 01, 2008

Tjena Edgar

Det är onekligen intressant att fundera över livets brokighet och hur våra vägar slingrar sig i olika väderstreck – en ofantlig väv av människans valfrihet.

Min goda vän Kristoffer har nu blivit pappa. Ett stort GRATTIS till honom och Carina och välkommen till tillvaron Edgar! Jag hoppas att jag snart kan komma och hälsa på, det ska verkligen bli roligt.

Min egen vardag består för tillfället av en besvärlig förkylning i kombination med förvirrat tentapluggande inför lördagens prövning. Ämnet är film. Det är närmast ironiskt att nämna Andreas och film i samma mening. Än mer komiskt att jag då läser en kurs i ämnet. Om min syn på film och bruket av densamma hoppas jag dock kunna återkomma till här. Hur kan man t.ex. fundera kring film och skolan? Ett förhållande jag själv har lite svårt att förhålla mig till i många stycken.

Inga kommentarer: