måndag, oktober 02, 2006

metropolis

Hur får man till ett sådär vackert, snyggt och trevligt hem egentligen? Pengar? jo, men fan... lite ordning också kanske. Jag håller hoppet uppe med siktet på en avlägsen framtid med mycket (mer) pengar och en lägenhet jag vill ha, på en ort jag vill bo i, med en människa jag förmodligen inte känner ännu. (dyk gärna upp snart, du behöver inte vänta på den där lägenheten)

Just nu sitter jag här och tänker att jag skall skriva lite mer nyttiga meningar. Kraftwerk i bakgrunden fungerar som inspiration. Härligt skiva. Man blir nästan sugen på en liten öl... så, den smakade bra. Kanske kommer Kristoffer och hälsar på om ett tag. Det var pinsamt längesen vi sågt så det kommer nog bli trevligt. Lite kaffe på Nyfiket kanske, en öl på Bongo, samtal om tillvaron. En stund att vara sig själv ett tag, inte bara tänka på jobbet hela tiden. Yes.

For now its work. Får väl skriva något om vad jag jobbar med just nu då i alla fall, som en present till de läsare som eventuellt är studenter vid Högskolan i Jönköping.

Idag började jag på allvar formulera en skrivelse till högskolan om behovet av en studentombudsman. Vi kan aldrig acceptera att studenter vid HJ har en lägre rättssäkerhet än övriga Sverige, istället måste vi stå i framkant och se till varje individs behov och situation. Tyngdpunkten ligger på upprättandet av en motsvarighet till Högskoleverkets tillsynsfunktion.

Så... nu vill ni inte läsa mer. kram istället. då blir allt bra i två sekunder.


1 kommentar:

Anonym sa...

Tjena Andreas!
Kul att läsa dina tankar och icke-tankar :) Det blir garanterat fler besök hit!